Die Inhalte auf dieser Seite folgen in Kürze.
FAQ Weidemasken
Bestellung & Zahlung
Wie kann ich bestellen?
Wie kann ich bestellen?
Eine Bestellung können Sie ganz bequem über unseren Webshop aufgeben. Lege die gewünschten Produkte mit dem leuchtend grünen Button in den Warenkorb, trage deine Daten ein und zahle sicher.
Wenn Sie über ein Shop Pay-Konto verfügen, ist dies besonders einfach und schnell, aber nicht erforderlich.
Wie kann ich sicher bezahlen?
Wie kann ich sicher bezahlen?
Sie können Ihre Bestellung sicher mit iDEAL, Bancontact, Kreditkarte, Apple Pay, Google Pay, Shop Pay, Klarna oder einer VVV-Karte bezahlen.
Kann ich nachträglich bezahlen?
Kann ich nachträglich bezahlen?
Bezahlen Sie Ihre Bestellung innerhalb von 14 Tagen über Klarna. Sobald Ihre Bestellung versendet wurde, erhalten Sie eine Rechnung über Klarna. Verwalten Sie Ihre Zahlung ganz einfach über das Klarna-Portal oder die Klarna-App.
Bitte beachten Sie: Für diese Zahlungsart fallen zusätzliche Gebühren an.
Wanneer gebruik je een graasmasker met een milde opname beperking?
Wanneer gebruik je een graasmasker met een milde opname beperking?
Dit type graasbeperking geeft gemiddeld een reductie van ±50-65% op de inname en zet je in als:
- Je paard 24/7 op de weide loopt of 24/7 het graasmasker moet dragen. ( Je paard moet dan voldoende kunnen eten.)
- Ook hooi moet kunnen eten.
- Als je een mildere beperking zoekt omdat je paard nu gezond is maar niet moet aankomen.
- Je paard zich snel overeet en daarvan snel koliek krijgt maar verder gezond is.
Onderaan deze pagina vind je meer informatie.
Wanneer gebruik je een graasmasker met een strenge inname beperking?
Wanneer gebruik je een graasmasker met een strenge inname beperking?
Dit type graasbeperking geeft gemiddeld een reductie van ±70-80% op de inname en zet je in als:
- Je paard echt veel te dik is en risico loopt op gezondheidsklachten op de korte of langere termijn.
- Recent hoefbevangen is geweest.
- EMS of IR heeft en erg gevoelig is voor suikers.
Meer informatie hierover vind je onderaan deze pagina.
Ist mein Produkt auf Lager?
Ist mein Produkt auf Lager?
Ist ein Produkt im Shop verfügbar, ist es auch auf Lager. Ob die Ware auf Lager ist, ist direkt am Produkt ersichtlich.
Hoe lang mag een graasmasker worden gedragen?
Hoe lang mag een graasmasker worden gedragen?
Dit hangt af van het type graasmasker en het type huisvesting.
- Graasmaskers met een hoge beperking kunnen 8-10u gedragen worden. Hierna heeft een paard ruwvoer nodig.
- Graasmasker met een milde beperking kunnen langer tot 24/7 gedragen worden. Wel onder strikte voorwaarden en monitoring. Zie hiervoor ook onderstaande vraag voor meer informatie.
Kan een graasmasker 24/7 worden gebruikt?
Kan een graasmasker 24/7 worden gebruikt?
Ja, uit de ruime ervaring van de afgelopen jaren kunnen we zeggen dat dit mogelijk is. Natuurlijk heeft dit niet de voorkeur omdat bij 24/7 de impact van een graasmasker extra groot is. Let bij 24/7 een graasmasker op de volgende punten:
- Gebruik alleen graasmaskers met een milde beperking.
- Vermijd graasmaskers met een harde bodem.
- Bouw het dragen rustig op.
- Monitor dagelijks de voeropname van je paarden voer zonodig een of meerdere keren per dag bij.
- Controleer dagelijks de huid op schuurplekken en neem preventieve maatregelen zoals een bontje.
- Check regelmatig het gebit en het tandvlees op slijtage.
- Monitor het gedrag van je paard. Het langdurig dragen van een graasmasker kan de psychen en het welzijn van je paard beïnvloeden.
- 24/7 een graasmasker geeft veel extra zorgen en is geen gemakkelijke oplossing.
- Zorg voor een extra graasmasker zodat je paard zich niet meteen overeet als er iets stuk gaat.
- Als je paard ernstig te dik is en/of stofwisselingsproblemen heeft kan dit type huisvesting i.c.m. de mildere inname beperking ongeschikt zijn.
Kan ik een graasmasker na een periode zomaar aflaten?
Kan ik een graasmasker na een periode zomaar aflaten?
Nee, we raden het gebruik van een graasmasker voorzichtig af te bouwen. dit om de spijsvertering en de stofwisseling weer langzaam aan een hogere opname te laten wennen. Let daarbij op de volgende punten:
- Het is belangrijk om je paard tijdens het afbouwen goed in de gaten te houden. Check regelmatig de BCS of meet met een meetlint
- Houd rekening met de weideomstandigheden als je het graasmasker aflaat. Kies bij voorkeur momenten uit waarop de suikervorming in het gras laag is. meer informatie lees je hier
- Bouw het onbegrenst grazen net zo op zoals je dat ook aan het begin van het weide seizoen zou doen.
- Komt je paard snel aan, onderneem dan snel actie en doe het graasmasker weer aan. Mogelijk kan je iets later in het seizoen wel met succes afbouwen.
Alle Informationen zum sicheren Bezahlen.
Alle Informationen zum sicheren Bezahlen.
Alle Informationen zum sicheren Bezahlen finden Sie hier.
Versenden
Wann wird meine Bestellung versendet?
Wann wird meine Bestellung versendet?
Bestellungen, die Montag bis Donnerstag vor 23:59 Uhr und Freitag vor 22:30 Uhr eingehen, werden noch am selben Tag versendet*.
Die Lieferung in die Niederlande erfolgt in der Regel am nächsten Tag. Bitte berücksichtigen Sie die Arbeitszeiten und Auslastung des Lieferdienstes.
* Ausgenommen Sonderanfertigungen und Ersatzteile.
Die Lieferzeiten in andere Länder können Sie hier prüfen .
Maßarbeit und Ersatzteile
Zu den Sonderanfertigungen gehören Slowfeeder-Gestelle und dosierte Slowfeeder-Netze.
Diese Produkte kommen aus einem anderen Lager und haben möglicherweise eine längere Lieferzeit. Bitte beachten Sie die beim Produkt angegebene Laufzeit.
Wie hoch sind die Versandkosten?
Wie hoch sind die Versandkosten?
Ab 100 € versenden wir kostenlos* in die Niederlande und nach Belgien .
Für Bestellungen bis 100,- € gelten folgende Tarife:
Niederlande:
- Briefkastenpost (mit Sendungsverfolgung): 5,49 €
- Paketpost bis 15 kg (mit Track & Trace): 6,98 €
- Gewicht über 15 kg : Versandkosten werden berechnet und im Warenkorb angezeigt
Belgien:
- Paketversand bis 15 kg (mit Track & Trace): 9,98 €
- Gewicht über 15 kg : Versandkosten werden berechnet und im Warenkorb angezeigt
* Weitere Informationen zu den Versandkosten finden Sie hier
Bekomme ich alles in einer Lieferung?
Bekomme ich alles in einer Lieferung?
Ihre Bestellung kann Produkte enthalten, die von verschiedenen Standorten versendet werden. Z.B. Sonderanfertigungen oder Ersatzteile in Kombination mit anderen Produkten. In diesem Fall erhalten Sie Ihre Bestellung in zwei Teilen und zu unterschiedlichen Zeitpunkten.
Rückgabe und Umtausch
Innerhalb wie vieler Tage kann ich ein Produkt zurückgeben?
Innerhalb wie vieler Tage kann ich ein Produkt zurückgeben?
Sie können einen Artikel innerhalb von 30 Tagen nach Erhalt zurückgeben oder umtauschen.
Wie kann ich ein Produkt zurückgeben?
Wie kann ich ein Produkt zurückgeben?
- Bitte lesen Sie zuerst die Rückgabebedingungen sorgfältig durch.
- Füllen Sie das Rücksendeformular aus.
- Verpacken Sie die Produkte sicher.
Kan ik mijn paard gewoon met graasmasker op de weide zetten?
Kan ik mijn paard gewoon met graasmasker op de weide zetten?
Als je paard voor het eerst een graasmasker om heeft is ons advies om eerst met je paard aan de hand te gaan oefen. Zo kan hij rustig wennen en kun je hem met beloningen sturen naar wat hij met het graasmasker moet gaan doen. Sommige paarden hebben snel in de gaten hoe ze met het graasmasker om moeten gaan. Dan kun je je paard al sneller even op de zelf weide laten.
Mijn paard raakt gefrustreerd, is het graasmasker dan niet geschikt?
Mijn paard raakt gefrustreerd, is het graasmasker dan niet geschikt?
Nee, frustratie hoort in het begin bij het dragen van een graasmasker. Frustratie is vaak een gevolg van nog niet behendig genoeg zijn met een graasmasker en wel honger hebben. Paarden met een sterk temperament of meer verstoorde stofwisseling kunnen hier meer last van hebben.
Je kunt het volgende doen:
- Geef je paard voorafgaand aan het oefenen eerst een portie hooi.
- Zorg dat je iets lekkers bij de hand hebt om je paard mee te belonen.
- Zorg voor korte oefensessies en bouw de duur langzaam op.
- Blijf rustig, ook al lukt het niet meteen.
- Geef geen weidegang zonder graasmasker. Het graasmasker moet de associatie krijgen met de weide.
- Als je paard handiger wordt komt de acceptatie van zelf.
Kan mijn paard drinken met een graasmasker op?
Kan mijn paard drinken met een graasmasker op?
Ja, de meeste paarden kunnen drinken met een graasmasker op. De openingen in de bodem en zijkanten van het masker zorgen ervoor dat je paard bij het water kan. Wel is het belangrijk dat de drinkvoorziening geschikt is. Veel graasmaskers zijn vrij groot en hebben een vaste vorm, waardoor ze niet in kleine lepeldrinkbakken of smalle vlotterbakken passen. Een ruime drinkbak, zoals een grote emmer, ton of kunststof bad, is het meest geschikt. Let goed op of je paard daadwerkelijk drinkt met het graasmasker om. Sommige paarden moeten hier eerst aan wennen. Regelmatige controle op voldoende wateropname blijft belangrijk.
Kan met een graasmasker ook hooi gegeten worden?
Kan met een graasmasker ook hooi gegeten worden?
Ja, met een graasmasker met een milde beperking kan ook hooi gegeten worden. Het is gelangrijk dat de bodem een grotere centrale opening heeft. Geef het hooi bij voorkeur los. Mocht je hooinetten gebruiken, dan kan het lukken vanaf maas 4,5cm en groter. Maar niet ieder paard lukt dit even goed. Monitor daarom goed of je paard voldoende voeding binnen krijgt.
Kan mijn paard ook brokken, balancer of een muesli eten met een graasmasker?
Kan mijn paard ook brokken, balancer of een muesli eten met een graasmasker?
Nee, dit dit lukt vaak onvoldoende. Neem tijdens de ze voermomenten het graasmasker even af.
Op mijn stal worden slowfeeders gebruikt. Kan mijn paard hieruit eten met een graasmasker?
Op mijn stal worden slowfeeders gebruikt. Kan mijn paard hieruit eten met een graasmasker?
Ja, veel paarden kunnen uit een milde slowfeeder eten met een graasmasker. Belangrijk is wel dat de mazen groot genoeg zijn. Een maaswijdte van 4,5 cm of groter is meestal geschikt. Kleinere mazen maken het eten vaak te moeilijk, waardoor je paard onvoldoende ruwvoer kan opnemen. Niet elk paard lukt het om met een graasmasker effectief uit een slowfeeder te eten. Observeer daarom altijd of je paard genoeg hooi binnenkrijgt en voer zo nodig (tijdelijk) bij zonder masker.
Kontakt & Kundenservice
Meine Bestellung wurde nicht geliefert, wie ist das möglich?
Meine Bestellung wurde nicht geliefert, wie ist das möglich?
Sollte Ihre Bestellung nicht zugestellt werden, kann das mehrere Ursachen haben:
- Beispielsweise enthält Ihre Bestellung Sonderanfertigungen mit einer längeren Lieferzeit. Wir senden immer eine E-Mail, wenn Ihre Bestellung bearbeitet und versandt wurde.
- Die von Ihnen eingegebenen Adressdaten sind unvollständig oder falsch. Sie erhalten von uns in jedem Fall eine E-Mail mit der Bitte um Vervollständigung Ihrer Angaben. Manchmal landet eine solche E-Mail im Spam-Ordner, prüfen Sie diesen also bitte. Was Sie tun können, wenn Sie eine falsche Adresse angegeben haben, lesen Sie hier.
- Ihr Paket hat bei DHL Verspätung . Sie sehen dies häufig auf der Track & Trace-Seite Ihres Pakets. Bitte kontaktieren Sie uns per E-Mail: info@paardeerlijk.nl. Wir helfen Ihnen hier gerne weiter.
Wie kann ich am besten Kontakt aufnehmen?
Wie kann ich am besten Kontakt aufnehmen?
Möchten Sie mehr über die Produkte von PaardEerlijk erfahren, haben Sie einen Tipp, eine Beschwerde oder eine Frage? Nehmen Sie gerne Kontakt mit uns auf.
Bitte kontaktieren Sie uns vorzugsweise per E-Mail.
info@paardeerlijk.nl
Wir werden Ihre Nachricht so schnell wie möglich beantworten. Aufgrund der hohen Nachfrage kann dies manchmal einige Werktage in Anspruch nehmen, Sie erhalten jedoch in jedem Fall eine Antwort. Vielen Dank für Ihr Verständnis!
Ich brauche eine Beratung, wie funktioniert das?
Ich brauche eine Beratung, wie funktioniert das?
- Wenn Sie eine kurze, einfache Frage haben, stellen Sie diese am besten per E-Mail (info@paardeerlijk.nl).
- Wenn Sie wissen möchten, welcher Fresskorbtyp bzw. welche Fresskorbgröße für Ihr Pferd geeignet ist, können Sie per E-Mail eine Fresskorbberatung anfordern.
- Sie haben umfangreichere oder komplexere Fragen zum Fressschutz, zur Gesundheit oder Ernährung Ihres Pferdes? Dann fordern Sie eine telefonische Beratung an. Wir nehmen uns gerne Zeit, Ihnen wirklich zu helfen. Allerdings sind die Möglichkeiten im Gespräch bezüglich einer Ernährungsberatung eingeschränkt.
- Sie benötigen eine umfassende Ernährungsberatung? Dann können Sie eine Ernährungsberatung anfordern. Das Angebot wird in Kürze online verfügbar sein.
Ich habe eine Reklamation zu einem Produkt oder einer Bestellung, was soll ich tun?
Ich habe eine Reklamation zu einem Produkt oder einer Bestellung, was soll ich tun?
Es ist ärgerlich, wenn Ihnen ein Produkt nicht gefällt oder Sie ein anderes Problem mit den bestellten Produkten haben.
Bitte kontaktieren Sie uns so schnell wie möglich nach der Entdeckung per E-Mail. Gerne besprechen wir mit Ihnen, was wir dagegen tun können.
Geben Sie in der E-Mail immer Folgendes an:
- Ihre Bestellnummer
- Im Falle eines Schadens oder Defekts liefern Sie bitte immer scharfe Fotos des Produkts bzw. des Problems mit.