VERZENDING & BETALEN
De vermelde productprijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten.
VERZEND- EN AFHANDELINGSKOSTEN NEDERLAND
Gratis verzending vanaf €100,- (zie voorwaarden)
€ 5,49 voor bestellingen die door de brievenbus passen (met track & trace)
€ 6,99 voor pakketpost tot 15KG (met track & trace)
€ 8,99 voor pakketpost tot 23KG (met track & trace)
- Voor verzendingen naar de waddeneilanden geldt een toeslag van €6,- per pakket
- Bij bestellingen met een gewicht boven 23KG worden de verzendkosten berekend en getoond in de winkelwagen.
Update 2022: Jaarlijks passen onze vervoerders hun tarieven aan (volgens de NEA-index), bijvoorbeeld vanwege stijgende brandstof-, loon- en algemene bedrijfskosten en voor investeringen in verduurzaming. Tot nu toe hebben we deze jaarlijkse stijging niet doorberekend in onze verzendkosten. Deze hebben we niet gewijzigd, of zelfs verlaagd. We vinden het ontzettend jammer maar helaas zijn we, gezien de nieuwe stijging van de tarieven, dit jaar wel genoodzaakt om de verzendkosten beperkt aan te passen. Zodra het mogelijk is zullen we de verzendtarieven natuurlijk weer naar beneden bijstellen. We kiezen ervoor om de verzendtarieven te verhogen en deze stijging niet verborgen op te nemen als toeslag in de productprijs, dit is in onze ogen transparanter en eerlijker (want als je meerdere producten koopt zou je anders meerdere keren de toeslag betalen).
Brievenbuspost
Met ingang van september 2024 verzenden we geen bestellingen meer via brievenbuspost. Het kostenverschil is te klein, t.o.v. een brievenbus pakket, voor de meeste goederen en we hechten veel waarde aan het kunnen volgen van onze zendingen middels een track en tracecode.
VERZEND- EN AFHANDELINGSKOSTEN BELGIË
Gratis verzending vanaf €150,- (zie voorwaarden)
€ 9,99 voor pakketpost tot 15KG (met track & trace)
€ 14,99 voor pakketpost tot 23KG (met track & trace)
Bij bestellingen met een gewicht boven 23KG worden de verzendkosten berekend en getoond in de winkelwagen.
GRATIS VERZENDING
Bestellingen vanaf €100,- worden binnen Nederland gratis verzonden, met uitzondering van de Waddeneilanden
Bestellingen vanaf €150,- worden gratis verzonden naar de Waddeneilanden
Bestellingen vanaf €150,- worden binnen België gratis verzonden
* Voorwaarden en uitsluitingen
- Voor aanbiedingen kunnen aanvullende voorwaarden gelden.
- Door een (gedeeltelijke) retourzending kan het voorkomen dat het overgebleven deel van de bestelling onder het totaalbedrag voor gratis verzending uitkomt (NL €100 | BE €150). De verzendkosten worden in dat geval alsnog in rekening gebracht / verrekend met de geretourneerde producten.
SHIPPING AND HANDLING COSTS OTHER COUNTRIES
The shipping costs for orders shipped outside the Netherlands are calculated and shown in the shopping cart. Is your country missing in the selection list? Please send an email to info@paardeerlijk.nl for a customized quote.
VERZENDTERMIJN
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij jou af te leveren. Indien de artikelen van jouw bestelling voorradig zijn (voorraadstatus getoond op onze website is een indicatie) wordt de bestelling, op werkdagen, binnen 24 – 48u na ontvangst van de betaling verstuurd. Hierbij is ons streven om de bestelling binnen 24u te versturen. Zodra de bestelling verzonden is ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Mocht bovenstaande verzendtermijn onverhoopt niet worden gehaald dan informeren wij jou hier tijdig over.
VERZENDING
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van DHL. Jouw bestelling wordt door DHL op een door jou zelf te bepalen adres (bijvoorbeeld thuisadres of werkadres) afgeleverd. Ben je niet aanwezig als de bezorger aan de deur staat? Dan wordt het pakket indien mogelijk bij buren afgeleverd. DHL hanteerd enkel een 2e afleverpoging indien de ontvangen voor 23u op de dag van de eerste poging een nieuw aflevermoment heeft doorgegeven via de track en trace e-mail. Indien dit niet gebeurd gaat het pakket na de eerste afleverpoging naar hat dichtsbijzijnde DHLservicepunt in de buurt. Met het zendingsnummer welke je ontvangt als de bestelling verzonden is, kan je heel eenvoudig op de website van DHL via Track & Trace het pakket volgen.
'Neerzettoestemming'
Veel postdiensten, zo ook DHL, hebben een nieuwe optie in de track en trace email staan. Je kunt neerzettoestemming geven om het pakket op een daarvoor bestemde plek achter te laten als je niet thuis bent op het moment van afleveren. Hierna is de postdienst niet meer aansprakelijk voor eventueel kwijtraken of verlies. Ook wij kunnen dan geen verantwoordelijkheid meer nemen voor je bestelling. Deze optie is dus op eigen risico. Indien je hier gebruik van wilt maken zorg dan dat de afleverplaats duideljk en veilig is. DHL maakt altijd een foto na aflevering op 'safeplace' als bewijs van aflevering. Ook wordt je keuze bij het ingeven van de toestemming zichtbaar in ons tracking systeem.
Onze webshop is zo goed mogelijk ingericht om verzending via brievenbuspakketpost correct en voordelig te berekenen. Echter kan het in bijzondere gevallen voorkomen dat een bestelling ten onrechte als pakketpost wordt aangemerkt. Als blijkt dat jouw bestelling toch als brievenbuspakketpost verstuurd kan worden nemen we contact met je op en storten we het eventueel teveel betaalde bedrag terug.
AFHALEN
Vanaf november 2022 is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling bij ons af te halen.
IK HEB EEN VERKEERD BEZORGADRES DOORGEGEVEN
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op (info@paardeerlijk.nl). We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. Je bent zelf te aller tijde verantwoordelijk voor het invoeren en controleren van het juiste afleveradres. Mocht de bestelling al verzonden zijn naar het foutief opgegeven adres dan zijn de kosten voor herverzending voor rekening van de koper. Mochten we het product niet retour ontvangen vanaf het foutief ingevoerde adres dan zijn ook de kosten van het verloren product voor rekening van de koper.
BETAALMETHODEN & TRANSACTIEKOSTEN
We willen dat je veilig en met plezier winkelt. Daarom gebruikt PaardEerlijk alleen betaalsystemen die het meest actueel en betrouwbaar zijn. Hieronder vind je de mogelijke betaalwijzen zodat je de betaalmethode kunt kiezen die het beste bij jou past. Achterafbetaling of betaling in termijnen is niet mogelijk. Alle bestellingen worden verzonden nadat de betaling door PaardEerlijk ontvangen is. De getoonde prijzen op onze website zijn inclusief 21% BTW en exclusief verzendkosten.
Momenteel kunt kunnen bestellingen bij PaardEerlijk betaald worden met iDEAL, Mister Cash, PayPal of met een vooruitbetaling per bankoverschrijving.
IDEAL (GEEN TRANSACTIEKOSTEN - ALLEEN BESCHIKBAAR VOOR KLANTEN WOONACHTIG IN NEDERLAND)
Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw bestelling bij PaardEerlijk afrekenen. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw eigen bank. Bij het afrekenen van de bestelling kan je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Na het selecteren van de eigen bank word je doorgeleid naar de iDEAL-omgeving van jouw eigen bank. Jouw bank vraagt je om een aantal gegevens in te vullen en daarna autoriseer je de betaling. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven. PaardEerlijk wordt geïnformeerd dat de betaling geslaagd is en gaat direct aan de slag om de verzending in orde te maken. Aan een betaling met iDEAL zijn geen extra (transactie) kosten verbonden.
BANCONTACT / MISTER CASH (GEEN TRANSACTIEKOSTEN - ALLEEN BESCHIKBAAR VOOR KLANTEN WOONACHTIG IN BELGIË)
Bancontact / Mister Cash is de betaalmethode waarmee onze Belgische klanten vertrouwd, veilig en gemakkelijk hun bestelling bij PaardEerlijk kunnen afrekenen en is te vergelijken met iDeal in Nederland. Mister Cash garandeert een veilige en betrouwbare online betaling. In tegenstelling tot het betalen met een creditcard wordt ook een login en wachtwoord gevraagd. Dit maakt Mistercash extra veilig en betrouwbaar. PaardEerlijk wordt geïnformeerd zodra de Mister Cash betaling geslaagd is en gaat direct aan de slag om de verzending in orde te maken. Aan een betaling met Bancontact / Mister Cash zijn geen extra (transactie) kosten verbonden.
APPLE PAY (GEEN TRANSACTIEKOSTEN - ALLEEN BESCHIKBAAR BIJ BETALING VANAF APPLE TOESTEL)
Met Apple Pay kan je heel eenvoudig en veilig afrekenen met behulp van jouw iPhone, iPad, Apple Watch en Mac. Apple Pay werkt met recente versies van Safari. Hier vind je een compleet overzicht van de apparaten en browsers waarmee Apple Pay werkt. Om een betaling te doen hoef je geen details in te vullen want Apple Pay kent jouw gegevens. Na het selecteren van Apple Pay als betaalmethode voltooi je de betaling makkelijk, snel en veilig met Touch ID of Face ID. De betaalmethode Apple Pay wordt alleen getoond als je betaalt vanaf een Apple device.
PAYPAL (+ €1,49 TRANSACTIEKOSTEN)
PayPal maakt het mogelijk om veilig online te betalen, mét creditcard maar ook zonder creditcard, zonder dat jouw financiële gegevens kenbaar worden gemaakt. Met een PayPal-rekening kan je veilig online winkelen mét creditcard maar ook zonder dat je een creditcard nodig hebt. Koppel jouw bankrekening en koop in 202 landen en betaal moeiteloos in 25 verschillende valuta zonder ingewikkelde, langdurige overschrijvingen. PaardEerlijk wordt geïnformeerd zodra de PayPal betaling geslaagd is en gaat direct aan de slag om de verzending in orde te maken. Voor een betaling met PayPal berekenen wij extra (transactie) kosten ter hoogte van €1,49 per bestelling.
KLARNA - ACHTERAF BETALEN (+ €0,69 & 2.99% TRANSACTIEKOSTEN - ALLEEN BESCHIKBAAR VOOR KLANTEN WOONACHTIG IN NEDERLAND)
Met 'Achteraf betalen' van Klarna geven we jou de mogelijkheid om jouw bestelling binnen 14 dagen te betalen. Zodra de bestelling verzonden is ontvang je een factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regel je direct met Klarna.
Hoe werkt Klarna: Achteraf betalen?
- In het bestelproces kies je 'Klarna Achteraf betalen' als betaalmethode.
- Je vult de gegevens in en voltooit de bestelling.
- Betaal je voor het eerst met Klarna? Dan wordt er gevraagd een Klarna-account aan te maken, hier vul je jouw naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres in.
- Voor elke terugkerende bestelling hoef je alleen jouw e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in te vullen.
- Na voltooiing van de bestelling krijg je van Klarna een e-mail met betaalverzoek. Het bedrag wordt toegevoegd aan het openstaande bedrag in jouw persoonlijke Klarna-account.
- Je betaalt eenvoudig op de manier van je eigen voorkeur middels het online klantportaal van Klarna of de Klarna-app.
VOORUITBETALING PER BANKOVERSCHRIJVING (GEEN TRANSACTIEKOSTEN)
Indien je geen gebruik maakt van iDEAL, Bancontact, PayPal, Creditcard of liever het bedrag handmatig naar ons wilt overschrijven kan je gebruikmaken van vooruitbetaling per bankoverschrijving. Na het selecteren van deze optie en het verder voltooien van de bestelling krijg je van ons per e-mail de betaalgegevens, zodat je zelf het verschuldigde bedrag (onder vermelding van uw bestelnummer) naar ons kunt overmaken. Er worden geen extra (transactie)kosten gerekend indien je kiest voor vooruitbetaling per bankoverschrijving.
Vooruit betalen per bankoverschrijving is een veilige manier van betalen, maar houd er wel rekening mee dat het verzendproces één of meerdere dagen vertraging kan oplopen wegens het overschrijven van het bedrag. Op het moment dat het bedrag bij ons bijgeschreven is zal de
Gratis verzending vanaf €100,-
Verzonden in 24-48u
Gratis verzending bij bestellingen binnen Nederland* vanaf €100,- en België vanaf €150,-
* Voorwaarden en uitsluitingen van toepassing
Overige tarieven
- Brievenbuspakket €5.49
- Pakket NL vanaf €6.99
- Pakket BE vanaf €9.99
Meer informatie
Niet op de wei? Vit.E!
Als je paard geen of weinig gras binnen krijgt kan het fijn zijn om extra vitamine E te suppleren.
Bekijken!
Tips voor seizoensvoeding!
Met deze leuke jaarkalender van Paarden Plant wordt seizoensvoeren nog gemakkelijker! Met veel tips over geschikt eetbare planten en het aanleggen door het jaar heen!
Meer informatie
Bij ons winkel je groen!
✓ Groene hosting
✓ Duurzaam verzonden
✓ Gerecyceld vulmateriaal
Meer informatie
Storing op 'mijn account'
Er zijn wat problemen met 'mijn account' en hier wordt door de ontwikkelaar aan gewerkt. Problemen die je o.a. kunt tegenkomen:
- Afrekenen lukt niet -> probeer als 'gast' af te rekenen, als het goed is lukt dat wel! Zo niet, bericht ons even!
- Bestelhistiorie is niet zichtbaar. -> Vraag ons om een verslag van eerdere bestellingen als je die info nodig hebt.
Excuus voor het ongemak en hopelijk komt er snel een oplossing voor.
Ervaringsverhalen
Het verhaal van Marieke en d'Aly!
Al enige tijd maakt Marieke zich zorgen om het steeds dikker worden van haar merrie. Maar nu gaat het steeds beter!