Ruilen & Retourneren

Toch niet tevreden over een artikel? Of liever een andere kleur of maat? Wat de reden ook is, je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren of om te ruilen.

Vooraf aanmelden van je retour is niet nodig maar twijfel je over bijvoorbeeld de maat of de staat van het product dan kunnen we natuurlijk altijd overleggen voordat je daadwerkelijk retourneert of omruilt. stuur een email naar info@paardeerlijk.nl of vul het contact formulier in. (contactformulier).

Voor een snelle afhandeling vragen we je gebruik te maken van ons retourformulier (hier te downloaden)  en deze volledig in te vullen en goed door te lezen.


Retour sturen & Retourformulier

Hoe kan ik retourneren?

  1. Download eerst het retourformulier (hier te downloaden) en vul dit volledig in.
  2. Lees de retourvoorwaarden op het formulier en/of deze pagina aandachtig en retourneer alleen schone artikelen in nieuwstaat. We controleren hier grondig op. 
  3. Verpak de producten degelijk.
  4. Voeg het ingevulde retourformulier bij je producten in de doos of verpakking. Heb je geen printer? Voeg dan de pakbon bij en geef hierop aan of je wilt retourneren of ruilen. Een handgeschreven briefje met alle informatie volstaat ook. Zolang we maar kunnen achterhalen van wie het pakket afkomstig is.
  5. Lever het pakket in bij een vervoerder van je keuze, de retourkosten zijn voor eigen rekening. Bewaar het inleverbewijs met track&trace code zorgvuldig.
  6. Na aankomst verwerken we je retour en terugbetaling binnen 14 dagen.

Let op: Het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Daarom raden we aan altijd met track&trace te verzenden. Dan is het pakket te volgen als er iets mis gaat en kan er een onderzoek door de vervoerder worden gedaan.

Retouradres

Je kunt je pakket versturen naar:

PaardEerlijk
Spitsbrug 10
5851 AC Afferden
Nederland

Belangrijk: Bewaar altijd het bewijs van retourzending van het product.

Vind je het prettig om de retour of omruiling vooraf wel aan te melden dan kan dat eenvoudig via mail (info@paardeerlijk.nl) of indien gewenst via het wettelijke model herroepingsformulier, het ingevulde formulier kan je per mail naar ons toesturen. Dit is enkel een aanmelding van de retour, het is niet nodig om te wachten op een bevestiging en je kunt het artikel daarna direct retourneren voorzien van het ingevulde retourformulier (hier te downloaden).

 

Omruilen van een product

Omdat de verwerking van je retour soms kan oplopen tot 14 dagen na ontvangs van je pakket hebben we er voor gekozen om het ruil proces zo in te richten dat je niet onnodig lang hoeft te wachten op je gewenste product.

Hoe gaat het in zijn werk?

  1. Stuur de producten terug volgens de retourprocedure hierboven
  2. Bestel zelf, binnen 21 dagen na aankoop, op paardeerlijk.nl de producten die je ervoor in de plaat wenst te ontvangen.
  3. Vermeld bij je bestelling in het opmerkingenveld: ‘ruiling’ en het ordernummer van de originele bestelling’.
  4. De verzendkosten van je ruiling zijn voor onze rekening, maar dit kunnen we helaas niet in het bestelroces inrichten. Het kan dus zijn dat je 'ruil-bestelling' onder het drempel bedrag van gratis verzending komt en er verzendkosten worden gerekend in de check out. Wij zullen dit later met het verwerken van je retour verrekenen en terugstorten. Daarom is de opmering 'Ruiling en ordernummer' bij je stelling belangrijk.
  5. Bestel je na de 21 dagen dan telt het als een nieuwe order en zijn eventuele verzendkosten voor eigen rekening.

 

Belangrijke retourvoorwaarden: Welke artikelen kunnen geretourneerd worden?

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, kan het product met compleet alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden.

Voor graasmaskers, graasmasker accessoires, UV-maskers en slowfeeders geldt daarbij dat, vanwege hygiëne-redenen, retourneren alleen mogelijk is zonder speeksel, etensresten, hooisprieten of paardenharen. Ook dient het product geen afwijkende geur te hebben (paardenlucht, amoniaklucht, hooigeur of wasmiddelgeur, rooklucht/tabak etc).

Voorkom extra kosten
Mocht het product beschadigd of vervuild zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te kunnen beoordelen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Zijn de gebruikssporen reinigbaar dan zijn wij genoodzaakt reinigingskosten à €15,- per product in rekening te brengen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Passen van graasmaskers
Graasmaskers kunnen niet worden uitgetest op het weiland, je kunt een graasmasker enkel passen om de maat te beoordelen. Neem extra voorzorgsmaatregelen om het product niet onnodig vies te laten worden tijdens het passen. Is je paard ziek of snotterig, stel het passen dan uit tot je paard weer gezond is.

Hygieneproducten
Sommige producten kunnen, vanwege hygiënische redenen, alleen geretourneerd worden als deze ongeopend zijn of de verzegeling niet verbroken is. Het gaat hierbij om de volgende producten; voedingsmiddelen, supplementen, verzorgingsmiddelen en producten met een houdbaarheidsdatum.

Maatwerk en meterwaren slowfeeders
Maatwerk producten, zoals meterwaren of slowfeeders gemaakt op bestelde maat of maatwerk bontjes en andere maatwerk accessoires, kunnen niet omgeruild of geretourneerd worden.

Aanvullende tips

  • Maak voor het passen van een graaskorf de neus en neusgaten van jouw paard goed schoon. Jouw paard kan bij het passen namelijk gaan briesen.
  • Lees goed de uitgebreide meetinstructies voordat je een graaskorf bestelt. Hiermee verklein je de kans dat je een verkeerde maat bestelt en onnodige kosten maakt. 
  • Pas een graasmasker altijd zonder additioneel bontje.
  • Twijfel je? Voorkom lang wachten en een extra zending en bestel meerdere maten in een keer i.c.m. een retouretiket. 

 

Wat is de retourtermijn?

Als je een artikel wilt retourneren of omruilen dan dien je deze binnen 14 dagen nadat je het artikel ontvangen hebt, voorzien van een ingevuld retourformulier, naar bovenstaand retouradres te sturen. Deze hoeft dus niet binnen 14 dagen bij ons retouradres binnen te zijn, we vragen je alleen om deze binnen 14 dagen na ontvangst te verzenden.

 

Moet ik mijn retourpakket eerst aanmelden?

We kiezen er voor dat het niet nodig is om op voorhand, per mail, kenbaar te maken dat je het artikel wilt retourneren. Het meesturen van een ingevuld retourformulier is direct de verklaring dat je het product wil herroepen.

Wil je een retour toch liever toch op voorhand melden? Dan mag dat natuurlijk ook; meer info vind je hierboven onder de kop 'retoursturen & retourfomrulier'. Na het aanmelden van de retour heb je vervolgens 14 dagen om je bestelling te retourneren.

Heb je na afloop van de genoemde termijnen niet kenbaar gemaakt het artikel te willen retourneren of heb je het artikel niet binnen de gestelde termijn aan ons teruggestuurd dan is de koop een feit.

 

Kosten retourneren en ruilen

Retourneren en aankoopbedrag terug ontvangen
Kosten voor het retour sturen van de bestelling zijn voor jouw eigen rekening. Retouren kunnen worden verzonden met een pakketvervoerder naar eigen keuze, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw pakketvervoerder. In sommige gevallen zullen wij voor het retour sturen een retour-label verstrekken, de verzendkosten zijn dan alvast door ons voorgeschoten en worden verrekend met het door jou terug te ontvangen bedrag.

Je ontvangt binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt geretourneerd of nadat je kenbaar hebt gemaakt het artikel te willen retourneren een creditnota en het aankoopbedrag (minus eventueel voorgeschoten retour-verzendkosten) retour op het door jou opgegeven rekeningnummer. Retourneer je de gehele bestelling dan ontvang je ook de verzendkosten die je hebt voldaan bij het plaatsen van jouw bestelling terug. Deze termijnen gelden onder voorwaarde dat het artikel in goede orde door ons is ontvangen of een bewijs overlegd kan worden dat het artikel binnen de gestelde termijnen aan ons is geretourneerd.

Door een (gedeeltelijke) retourzending kan het voorkomen dat het overgebleven deel van de bestelling onder het totaalbedrag voor gratis verzending uitkomt (NL €100/BE: €150). De verzendkosten worden in dat geval alsnog in rekening gebracht / verrekend met de geretourneerde producten.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retourverzending goed verpakt is. 

 

Ruilen
Kosten voor het retour sturen van het om te ruilen artikel zijn voor jouw eigen rekening, zie hiervoor de informatie hierboven.  Als service willen wij de verzendkosten van het geruilde artikel op ons nemen. Dit onder voorwaarde dat het artikel in goede orde door ons is ontvangen. Omdat je de zelf de gewenste nieuwe producten bestelt kan het zijn dat hiervoor verzendkosten worden gerekend als het bedrag onder het drempel bedrag voor gratis verzenden blijft. In dit geval betaal je tijdelijk deze verzendkosten, zodra je retour wordt verwerkt zullen we dit verrekeken en terugstoren. Zorg er wel voor dat je altijd bij je bestelling aangeeft dat het een ruiling betreft. Mocht het mis gaan schroom dan niet om contact met ons op te nemen, dan zullen we dit uiteraard herstellen.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. 

Je betaalt dus alleen de kosten van verzending van het retour artikel naar PaardEerlijk. De kosten voor het verzenden van het nieuwe artikel nemen wij voor onze rekening. In sommige gevallen zullen wij voor het retour sturen een retour-label verstrekken, de verzendkosten zijn dan alvast door ons voorgeschoten en worden met jou verrekend.

Mankement bij levering?

Producten die door ons worden verstuurd, worden voor verzending aan een uitgebreide kwaliteitscheck onderworpen om er zo zeker van te zijn dat alleen onbeschadigde en complete artikelen het magazijn van PaardEerlijk verlaten. Heeft een artikel bij levering onverhoopt toch een mankement neem dan zo snel mogelijk (bijvoorkeur binnen 7 dagen na ontvangst) contact met ons op via info@paardeerlijk.nl. We zullen binnen twee werkdagen contact met jou opnemen en ons uiterste best doen om het probleem naar volle tevredenheid op te lossen. 


Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven, wat nu?

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op (info@paardeerlijk.nl). We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. Je bent zelf te aller tijde verantwoordelijk voor het invoeren en controleren van het juiste afleveradres.  Mocht de bestelling al verzonden zijn naar het foutief opgegeven adres dan zijn de kosten voor herverzending voor rekening van de koper. Mochten we het product niet retour ontvangen vanaf het foutief ingevoerde adres dan zijn ook de kosten van het verloren product voor rekening van de koper.

Gratis verzending vanaf €100,-

Verzonden in 24-48u

Gratis verzending bij bestellingen binnen Nederland* vanaf €100,- en België vanaf €150,-

* Voorwaarden en uitsluitingen van toepassing

Overige tarieven

  • Brievenbuspakket €5.49
  • Pakket NL vanaf €6.99
  • Pakket BE vanaf €9.99

Meer informatie

Tips voor seizoensvoeding!

Met deze leuke jaarkalender van Paarden Plant wordt seizoensvoeren nog gemakkelijker! Met veel tips over geschikt eetbare planten en het aanleggen door het jaar heen!

Paard en plant jaarkalender

Meer informatie

Ondersteuning in het voorjaar

Met deze producten ondersteun je je paard optimaal in het voorjaar!

Bekijken!

De Paardenpodcast van Horse in Mind!

Over graasmaskers en slowfeeders!

 

Meer informatie nodig?

antwoord op alle vragen over graasmaskers

Ga naar graasmasker.nl

Bij ons winkel je groen!

✓ Groene hosting
✓ Duurzaam verzonden
✓ Gerecyceld vulmateriaal

​Meer informatie

Storing op 'mijn account'

Er zijn wat problemen met 'mijn account' en hier wordt door de ontwikkelaar aan gewerkt. Problemen die je o.a. kunt tegenkomen:

  • Afrekenen lukt niet -> probeer als 'gast' af te rekenen, als het goed is lukt dat wel! Zo niet, bericht ons even!
  • Bestelhistiorie is niet zichtbaar.  -> Vraag ons om een verslag van eerdere bestellingen als je die info nodig hebt.

Excuus voor het ongemak en hopelijk komt er snel een oplossing voor.

Winkelen bij PaardEerlijk

 

Ervaringsverhalen

Het verhaal van Marieke en d'Aly!
Al enige tijd maakt Marieke  zich zorgen om het steeds dikker worden van haar merrie. Maar nu gaat het steeds beter!

Lees artikel

© 2018 - 2024 PaardEerlijk | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel