RUILEN & RETOURNEREN
Toch niet tevreden over een artikel? Of liever een andere kleur of maat? Wat de reden ook is, je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren of om te ruilen.
RETOURSTUREN & RETOURFORMULIER
Vooraf aanmelden van je retour is niet nodig maar twijfel je over bijvoorbeeld de maat of de staat van het product dan kunnen we natuurlijk altijd overleggen voordat je daadwerkelijk retourneert of omruilt (contactformulier).
Een retour of omruiling kan voorzien van een ingevulde retourformulier (hier te downloaden) verzonden worden naar:
PaardEerlijk
Spitsbrug 10
5851 AC Afferden
Nederland
Tip: Bewaar altijd het bewijs van retourzending van het product.
Vind je het prettig om de retour of omruiling vooraf wel aan te melden dan kan dat eenvoudig via mail (info@paardeerlijk.nl) of indien gewenst via het wettelijke model herroepingsformulier, het ingevulde formulier kan je per mail naar ons toesturen. Dit is enkel een aanmelding van de retour, het is niet nodig om te wachten op een bevestiging en je kunt het artikel daarna direct retourneren voorzien van het ingevulde retourformulier (hier te downloaden).
WELKE ARTIKELEN KUNNEN GERETOURNEERD OF OMGERUILD WORDEN?
Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, kan het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden. Voor graasmaskers, graasmasker accessoires, UV-maskers en slowfeeders geldt daarbij dat, vanwege hygiëne-redenen, retourneren alleen mogelijk is zonder speeksel, etensresten of paardenharen. Mocht het product beschadigd zijn (vervuild zijn in het geval van graasmaskers, graasmasker accessoires, uv-maskers of slowfeeders) of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering* van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
*Zijn de gebruikssporen reinigbaar dan zijn wij genoodzaakt reinigingskosten à €15,- per product in rekening te brengen.
Sommige producten kunnen, vanwege hygiënische redenen, alleen geretourneerd worden als deze ongeopend zijn of de verzegeling niet verbroken is. Het gaat hierbij om de volgende producten; voedingsmiddelen, supplementen, verzorgingsmiddelen en producten met een houdbaarheidsdatum.
Maatwerk producten, zoals meterwaren of slowfeeders gemaakt op bestelde maat of maatwerk bontjes en andere maatwerk accessoires, kunnen niet omgeruild of geretourneerd worden.
Een artikel dient altijd compleet met alle meegeleverde toebehoren retour gestuurd te worden.
TIPS
- Maak voor het passen van een graaskorf de neus en neusgaten van jouw paard goed schoon. Jouw paard kan bij het passen namelijk gaan briesen.
- Lees goed de uitgebreide meetinstructies voordat je een graaskorf bestelt. Hiermee verklein je de kans dat je een verkeerde maat bestelt en onnodige kosten maakt.
- Pas een graasmasker altijd zonder additioneel bontje.
BINNEN WELKE TERMIJN KUNNEN PRODUCTEN GERETOURNEERD OF OMGERUILD WORDEN?
Als je een artikel wilt retourneren of omruilen dan dien je deze binnen 14 dagen nadat je het artikel ontvangen hebt, voorzien van een ingevuld retourformulier, naar bovenstaand retouradres te sturen. Deze hoeft dus niet binnen 14 dagen bij ons retouradres binnen te zijn, we vragen je alleen om deze binnen 14 dagen na ontvangst te verzenden.
We kiezen er voor dat het niet nodig is om op voorhand, per mail, kenbaar te maken dat je het artikel wilt retourneren. Het meesturen van een ingevuld retourformulier is direct de verklaring dat je het product wil herroepen.
Wil je een retour toch liever toch op voorhand melden? Dan mag dat natuurlijk ook; meer info vind je hierboven onder de kop 'retoursturen & retourfomrulier'. Na het aanmelden van de retour heb je vervolgens 14 dagen om je bestelling te retourneren.
Heb je na afloop van de genoemde termijnen niet kenbaar gemaakt het artikel te willen retourneren of heb je het artikel niet binnen de gestelde termijn aan ons teruggestuurd dan is de koop een feit.
KOSTEN RETOURNEREN OF OMRUILEN
RUILEN
Kosten voor het retour sturen van het om te ruilen artikel zijn voor jouw eigen rekening. Retouren kunnen worden verzonden met een pakketvervoerder naar eigen keuze, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw pakketvervoerder. Als je een artikel omruilt wordt het nieuwe artikel, na ontvangst van het retour artikel, gratis naar je opgestuurd. Dit onder voorwaarde dat het artikel in goede orde door ons is ontvangen. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retourverzending goed verpakt is.
Je betaalt dus alleen de kosten van verzending van het retour artikel naar PaardEerlijk. De kosten voor het verzenden van het nieuwe artikel nemen wij voor onze rekening. In sommige gevallen zullen wij voor het retour sturen een retour-label verstrekken, de verzendkosten zijn dan alvast door ons voorgeschoten en worden met jou verrekend.
RETOURNEREN & AANKOOPBEDRAG TERUGONTVANGEN
Kosten voor het retour sturen van de bestelling zijn voor jouw eigen rekening. Retouren kunnen worden verzonden met een pakketvervoerder naar eigen keuze, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw pakketvervoerder. In sommige gevallen zullen wij voor het retour sturen een retour-label verstrekken, de verzendkosten zijn dan alvast door ons voorgeschoten en worden verrekend met het door jou terug te ontvangen bedrag.
Je ontvangt binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt geretourneerd of nadat je kenbaar hebt gemaakt het artikel te willen retourneren een creditnota en het aankoopbedrag (minus eventueel voorgeschoten retour-verzendkosten) retour op het door jou opgegeven rekeningnummer. Retourneer je de gehele bestelling dan ontvang je ook de verzendkosten die je hebt voldaan bij het plaatsen van jouw bestelling terug. Deze termijnen gelden onder voorwaarde dat het artikel in goede orde door ons is ontvangen of een bewijs overlegd kan worden dat het artikel binnen de gestelde termijnen aan ons is geretourneerd.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retourverzending goed verpakt is.
MANKEMENTEN BIJ LEVERING?
Producten die door ons worden verstuurd, worden voor verzending aan een uitgebreide kwaliteitscheck onderworpen om er zo zeker van te zijn dat alleen onbeschadigde en complete artikelen het magazijn van PaardEerlijk verlaten. Heeft een artikel bij levering onverhoopt toch een mankement neem dan zo snel mogelijk (bijvoorkeur binnen 7 dagen na ontvangst) contact met ons op via info@paardeerlijk.nl. We zullen binnen twee werkdagen contact met jou opnemen en ons uiterste best doen om het probleem naar volle tevredenheid op te lossen.
IK HEB EEN VERKEERD BEZORGADRES DOORGEGEVEN
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op (info@paardeerlijk.nl). We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. Je bent zelf te aller tijde verantwoordelijk voor het invoeren en controleren van het juiste afleveradres. Mocht de bestelling al verzonden zijn naar het foutief opgegeven adres dan zijn de kosten voor herverzending voor rekening van de koper. Mochten we het product niet retour ontvangen vanaf het foutief ingevoerde adres dan zijn ook de kosten van het verloren product voor rekening van de koper.
Bereikbaarheid tussen 13 en 29 oktober
Tussen 13 en 29 oktober 2023 zijn we helaas niet bereikbaar via email, whatsapp of telefoon. Bestellingen worden gewoon verzonden, maar e-mail en whatsapp beantwoorden we weer vanaf 30 oktober. Uiteraard worden berichten mbt lopende bestellingen gescreend.
Bedankt voor je begrip!
Storing op 'mijn account'
Er zijn wat problemen met 'mijn account' en hier wordt door de ontwikkelaar aan gewerkt. Problemen die je o.a. kunt tegenkomen:
- Afrekenen lukt niet -> probeer als 'gast' af te rekenen, als het goed is lukt dat wel! Zo niet, bericht ons even!
- Bestelhistiorie is niet zichtbaar. -> Vraag ons om een verslag van eerdere bestellingen als je die info nodig hebt.
Excuus voor het ongemak en hopelijk komt er snel een oplossing voor.
Gratis verzending vanaf €100,-
Nieuw; gratis verzending bij bestellingen binnen Nederland* vanaf €100,-!
Gratis verzending bij bestellingen binnen België vanaf €150,-!
* Voorwaarden en uitsluitingen van toepassing
Meer informatie
Tips voor seizoensvoeding!
Met deze leuke jaarkalender van Paarden Plant wordt seizoensvoeren nog gemakkelijker! Met veel tips over geschikt eetbare planten en het aanleggen door het jaar heen!
Meer informatie
De perfecte aanvulling op weidegang!
Veel paarden kampen in de zomer met een overmaat aan energie en worden daarom te dik. Krachvoer wordt bij te dikke paarden vaak naar beneden bijgesteld, maar wist je dat je dan je paard niet volledig voorziet in vitamines en mineralen?
Krachtvoer is voor de meeste paarden helemaal niet nodig. Ook niet als je paard een beetje moet werken of als je regelmatig rijdt. Gematigde weidegang, goed ruvoer en een fijne balancer kunnen veel betekeken voor de gezondheid en energie!
Equilin Balancer is daar een goed voorbeeld van!
Meer informatie
Bij ons winkel je groen!
✓ Groene hosting
✓ Duurzaam verzonden
✓ Gerecyceld vulmateriaal
Meer informatie
Verzending
- Verzonden in 24-48u
- Brievenbuspakket €5.49
- Pakket NL vanaf €6.99
- Pakket BE vanaf €9.99
Meer informatie
Ervaringsverhalen
Het verhaal van Marieke en d'Aly!
Al enige tijd maakt Marieke zich zorgen om het steeds dikker worden van haar merrie. Maar nu gaat het steeds beter!